világos sötét
Útépítés
Útépítés
   
Belépés munkatársaknak
Kiemelt híreink

2015.03.04. 14:56
Kecskemét - Közel 38 millió forintos sebészeti eszközt kapott adományként a Bács-Kiskun... Részletek

2013.12.19. 10:06
Hatalmas adományból vehették meg az életmentő eszközt Magyarországon idén először... Részletek

2013.12.19. 10:04
Lézerkéses műtőkészüléket adományozott a Duna Aszfalt Kft. A szociális érzékenység, a... Részletek
Aktuális híreink

Bisnode: A Duna Aszfalt újra a legmegbízhatóbb cégek között

2017.02.08. 11:44
A Duna Aszfalt újra a legmegbízhatóbb cégek közöt A Bisnode AAA (tripla A) tanúsítványát... Részletek

Gyászjelentés

2016.12.12. 11:20
Gyászjelentés Mosonyi László 1946-2016 Mély fájdalommal tudatjuk, hogy életének 70.... Részletek

Letették az északi elkerülő út második szakaszának alapkövét

2016.12.09. 09:28
Csütörtökön délelőtt ünnepélyesen letették a 445-ös számú, Kecskemétet észak felől... Részletek
Elérhetőségeink

Székhely
6060 Tiszakécske, Béke u. 150.
Tel: (76) 540 060, Fax: (76) 540 061
Email: kozpont@dunaaszfalt.hu

Budapest
1074 Budapest, Rákóczi út 70-72.
Tel: (1) 781 5242, Fax: (1) 781 9027
Email: vallalkozas@dunaaszfalt.hu

Sajtókapcsolat
Lehel Zoltán, szóvívő
Email: lehel.zoltan@dunaaszfalt.hu

M43-as autópálya

 

M43 gyorsforgalmi út

Makó és a román országhatár közötti szakasz kivitelezése


 

A projekt kivitelezési munkáját 2012-ben nyertük el.

A tervezett gyorsforgalmi út a 34+600 km szelvényében, 2x2 sávos (3,75 m forgalmi sáv szélesség) autópálya keresztmetszet kialakításával (26,60 m koronaszélesség), burkolt leállósávval csatlakozik az M43 Szeged–Makó közötti szakaszhoz. Az út keresztezi a 4415. jelű utat, majd keleti irányba halad tovább.A 4415. jelű út keresztezésénél fél lóhere típusú külön szintű csomópont készül az M43 gyorsforgalmi út átemelésével. Az M43 autópálya a 42+545,60 km szelvényében felüljáróval keresztezi a Sámson-Apátfalvi szárazér csatornát. A 4425. és 4451. jelű utak keresztezésénél fél lóhere típusú csomópont került kialakításra. A tervezési szakasz az 57+724.49 km szelvényben végződik, az országhatáron.

A projekt (KÖZOP-1.4.0-09-2010-0002) az Európai Unió támogatásával, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósul meg.

A legfontosabb műszaki adatok:

Tervezési paraméterek:
Hossza: 23.124,49 m
Tervezési sebesség: 130 km/h
Forgalmi sáv szélessége: 3,75 m
Forgalmi sáv száma: 2x2
Leálló sáv: 3,00 m

Csomópontok:

A megépült, üzemelő M43 autópályához, a 4415. jelű ök. úti külön szintű csomópont „B” és „C” ágainak kiépítésével csatlakozik az új szakasz. A 4425. jelű illetve a 4451. jelű ök. utak keresztezésénél külön szintű csomóponti kerül kialakításra. Mindkét külön szintű csomópont fél lóhere típusú, az ágak becsatlakozásánál körforgalmak kerültek kialakításra.

Pihenők:


- 49+400 km sz. Kövegyi (komplex) pihenő
- 56+700 km sz. Krak-éri (egyszerű) pihenő

Műtárgyak a tervezési szakaszon:
A tervezési területen létesített műtárgyak:

Felüljárók
B.348 jelű 34+813,19 km szelvényben Felüljáró 4415 jelű ök. út, Makó-Hódmezővásárhely vasútvonal és földút felett
B.425 jelű 42+545,6 km szelvényben Felüljáró a Sámson-Apátfalvi szárazér felett
B.477 jelű 47+747 km szelvényben Felüljáró Belezi csatorna és ÖKO átjáró felett
B.515 jelű 51+528 km szelvényben Felüljáró Kövegy-Tanácsi csatorna és ÖKO átjáró felett
B.551 jelű 55+110,97 km szelvényben Felüljáró Mezőhegyes-Újszeged vasútvonal, Élővíz-főcsatorna és földút felett
B.572 jelű 57+171,72 km szelvényben Felüljáró a Krak-ér, vadátjáró és üzemi út felett


Aluljárók 9 db

6 országos közút és 2 földutat keresztezés átvezetése az autópálya felett

Vadátjáró 3 db